برند شما معرف کسب و کارتان و هویت برند، شخصیت منحصر به فرد تجارتتان است.
یک برندینگ اصولی، در واقع سیستمی محسوب میشود که از اجزای مختلف تشکیل شده است. این اجزا باید در عین داشتن هماهنگی، به صورت مشخص و برای هدفی خاص تلاش کنند. بنابراین اگر کوچکترین مغایرتی بین اجزای کسب و کار با “هویت برند” سازمان وجود داشته باشد، باعث کاهش اعتماد مخاطبان خواهد شد، در نتیجه اثر بخشی برند به شدت کاهش پیدا میکند
هویت بصری
هویت بصری شامل تمام تصاویر و اجزای گرافیکیای میشود که نشان میدهند یک برند چه ویژگیهایی دارد و به این وسیله، آن را از بقیهی رقبا متمایز میکند. بهعبارتدیگر، هویت بصری شامل هر چیزی میشود که مشتریان میتوانند از برند شما ببینند و نسبت به آن بازخورد داشته باشند؛ از لوگو گرفته تا بستهبندی محصولات و یا حتی طراحی داخلی یک فروشگاه. نقش هویت بصری وقتی پررنگتر میشود که لازم است یک سبک یا طراحی یکپارچه برای نمایش برندتان داشته باشید و در تمام شرایط و همهی زمانها این سبک را حفظ کنید. درواقع این سبک باید جزئی از سازمان شما شود تا مشتریان هر وقت این المانهای گرافیکی را درجایی دیدند، تصویر برند شما در ذهنشان تداعی شود.
طراحی امورگرافیکی
از گذشته تا امروز طراحی گرافیک نقش بسیار مهمی در فضای رقابتی تجارت داشته است. کسب و کارها برای تولید محتوای اثرگذار گرافیکی که شامل بروشور، کارت ویزیت، وب سایت، جزوات، سربرگ ها و … به طراحان گرافیک نیاز دارند.
فرآیند خلاقانه تولید محتوای گرافیکی باید شامل طراح گرافیک و کارفرما شود. برای ایجاد محتوای گرافیکی به یادماندنی، طراح از هنرهای تجسمی مختلف، مهارتهای تایپوگرافی، ویرایش عکس و تکنیک های پوسته سازی (layout) استفاده میکند. کنار هم قراردادن عناصر مختلف طراحی بستگی به قالب محتوا اعم از پوستر، لوگو، بستهبندی، وب سایت و … دارد.